Studentská zóna

Kariéra

Page tools
Tisk Tisk
Oblíbené Oblíbené
Sdílet
  • Banner

    Rovné příležitosti

    Umožňujeme všem bez rozdílu přístup k osobnímu a kariérnímu rozvoji. Zajímají nás jedinečné kompetence.Rovné příležitosti
  • Banner

    Gender Diverzity

    Podporujeme ženy v jejich kariérním rozvoji. Tvoříme vyvážené týmy. Všichni spolupracujeme.Gender Diverzity a equality
  • Banner

    Benefity

    Nabízíme různorodé benefity, nezapomínáme na podporu slaďování pracovního a rodinného života.Benefity
  • Banner

    Podpora vzdělávání

    Uvědomujeme si nutnost předávat zkušenosti mladé generaci. Jsme partnerem pro vaši budoucnost.Podpora technického vzdělávání

První etapa projektu 2012/2013

30. 8. 2012 Liberty Ostrava, a.s.
ve spolupráci s příjemcem podpory SEDUKON, o. p. s.

odstartoval nový projekt pod názvem

„Odborná praxe pedagogických pracovníků vybraných technických oborů
v Liberty“, reg. č. CZ.1.07/1.3.44/01.0059

Naše společnost Liberty Ostrava, a.s. si uvědomuje, že v souvislosti s realizací školské reformy, se neustále zvyšují požadavky a nároky na posílení kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti profesního rozvoje ve vybraných technických oborech. Chybí výraznější podpora rozvoje kompetencí pedagogických pracovníků s důrazem na hlubší propojení teorie a praxe.

Naše společnost se dlouhodobě potýká u nově přijatých absolventů středního vzdělání oboru hutník (včetně oborů s ním spojených) s dobrými teoretickými znalostmi, ale velkou neznalostí skutečné podnikové praxe. Uvědomujeme si, že kvalitní přípravu budoucí mladé generace odborníků, mohou zajistit jedině kvalifikovaní pedagogičtí pracovníci s dobrou podnikovou praxí.

Cílem tohoto projektu je zajistit podporu profesního rozvoje pedagogických pracovníků vybraných technických oborů jako jsou huťař, koksař, strojař, elektrikář). Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Vzdělávací program je připraven pro 20 pedagogických pracovníků vybraných technických škol v Moravskoslezském kraji. Během školního roku 2012/2013 bude absolvovat 10 pedagogů roční odbornou praxi, v roce 2013/2014 poté dalších 10. Projekt bude akreditovaný MŠMT v režimu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Program budou pedagogové absolvovat jak prezenčně, tak i distančně. Prezenční formu budou absolvovat v rámci odborných kurzů, odborné stáže, resp. stínování a exkurzí dle technického zaměření a jejich výběru. Distanční forma proběhne formou e-learningu.

Podmínkou k úspěšnému ukončení studia je dosažení 85 % kreditů (každý pedagog obdržel pro evidenci kreditů studijní index), vypracování závěrečné práce a pracovních listů dle oboru. Pracovní listy budou sloužit pedagogům po skončení projektu pro účely odborné výuky. Dále pak vzniknou výuková CD a e-learning., ke kterému budou mít pedagogové přístup i po ukončení roční odborné praxe, tj. po ukončení svého působení v projektu.

Velice nás potěšil a překvapil zájem pedagogů, kteří mnohdy z vlastního volna, chtějí tuto odbornou praxi absolvovat.

Ilustrační foto Ilustrační foto →   Odborná praxe pedagogických pracovníků vybraných technických oborů v Liberty

První desítka pedagogů, kteří studovali ve společnosti Liberty Ostrava převzala akreditovaný certifikát …

Dne 13.6.2013 přebíralo akreditované certifikáty 10 pedagogických pracovníků, kteří celý školní rok navštěvovali v rámci EU projektu (reg.č.CZ.1.07/1.3.44/01.0059) odbornou praxi.

Položili jsme pedagogům 3 otázky:

Jak se vám praxe líbila?
Co vás zaujalo nejvíce?
Pomohou vám získané zkušenosti v praxi?

Tamara Fajkusová (zástupkyně ředitele SPŠ, Obchodní akademie a Jazykové školy Frýdek-Místek)
„Jsem srdcem huťařka a přestože mám vystudovanou Fakultu metalurgie a materiálového inženýrství, chtěla jsem se projektu zúčastnit. Byla jsem nadšena z návštěvy Steckelu. S kolegyni jsme tam byly celý den. Viděly jsme doslova všechno, moc se nám věnovali. Vše ve výuce uplatním.“

Pavel Selecký (pedagog SŠ elektrotechnická Ostrava)
„Praxe se mi líbila,,zejména proto,že jsme se dostali do provozů a míst kde bychom se normálně nepodívali. Nejvíce mně zaujalo jak se na provozech sladila nová výroba a technologie i přesto, že základ práce je dlouhé léta stejný. V praxi mi pomůže, že jsem mohl posoudit a vidět ,že i v těžkých provozech lze stoprocentně dodržovat BOZP a pořádek na pracovišti.“

Milan Majdák (pedagog SŠ elektrotechnická Ostrava)
„Průběh praxe byl vždy výborně zajištěn a zorganizován, skvělý odborně na výši doprovod v osobě pana Ing. Zely, CSc., a to vše na velmi zajímavá místa. Všechna místa byla výborně vybrána a připraveni opravdu kvalitní průvodci. Seznámil jsem se na vlastní oči s technologiemi, které jinak patrně neuvidím. Vše uplatním, ale hlavně informace z energetiky, dopravy a ekologie.“

Jana Špundová (pedagog SPŠ Ostrava – Vítkovice)
„Praxe byla výborná, dobře zorganizovaná a velmi přínosná. Je těžké říci, co mě zaujalo nejvíce, protože v každém provozu, který jsme navštívili jsem poznala něco, co jsem znala jen teoreticky a na jiných exkurzích jsem neměla možnost vidět prakticky. Samozřejmě mi získané zkušenosti pomohou. Rozhodně lépe se studentům vysvětluje a přednáší učivo, které jsme měli možnost vidět, než takové, které známe jen teoreticky.“

Vladimíra Večeřová (pedagog SPŠ Ostrava – Vítkovice)
„Praxi jsem si užila v tom nejlepším slova smyslu. Nejdůležitější na ní bylo, že jsem se dostala přímo do provozu a navíc s panem Zelou, který byl schopen a ochoten odpovědět na všechny dotazy. Skupiny byly úměrně veliké a troufám si říct, že jsme si s kolegy i lidsky sedli - což má pro mě taky velký význam. Chci ocenit i přístup jednotlivých "průvodců", kteří nás provázeli na stážích. Ačkoli měli viditelně hodně svých pracovních povinností, trpělivě odpovídali na naše dotazy.

Zajímá mě prvovýroba a nauka o materiálu, takže pro mě byly nejzajímavější exkurze u vysokých pecí, kontilití, na ocelárně a ve válcovně. Hodně přínosná byla i návštěva ve zkušebnách. Díky paní Válkové jsme je mohli navštívit opakovaně, protože je to tak široké téma, že jedna exkurze byla skutečně málo.

Poznatky už využívám během letošního školního roku. Vyučuji prvovýrobu v prvním ročníku, takže jsem už mohla doplnit zažité informace těmi novými. Jsem zvědavá, jak přijmou studenti příští rok práci s pracovními listy.“

Kamil Staněk (pedagog SŠ technická a dopravní Ostrava Vítkovice)
„Nahlédnutí do současného dění v provozu bylo velmi poučné a mohl jsem oživit své vzpomínky ze středoškolských let a také porovnat, co se za tu dobu změnilo. Zajímavého a k zaujetí toho bylo dost, kovárna, vysoké pece, kontlití a mnoho dalšího. V současné době vyučuji žáky oboru Hutník a proto mnou získané informace mohu využívat přímo ve vyučovacích hodinách a s žáky, kteří mají na Liberty Ostrava praxi, bez problémů komunikovat“.

Sylva Cholevova (pedagog - SPŠ, Obchodní akademie a Jazykové školy Frýdek-Místek)
„Praxe ve společnosti Liberty Ostrava pro mne byla opravdu cennou zkušeností, i když zde pravidelně chodím se svými žáky na exkurze a spoustu provozů jsem již navštívila. Možná to bylo precizní organizací, ale hlavně ochotou a profesionalitou Vašich pracovníků, kteří zodpověděli všechny mé někdy všetečné otázky.
2: Nejvíce mne samozřejmě zaujaly provozy prvovýroby, které jsme navštívili.
3: Informace a zkušenosti, které jsem v průběhu praxe získala, využiji v každodenní výuce na naší SPŠ OA ve Frýdku-Místku, protože vyučuji technické předměty na hutním oboru. Jsem ráda, že principy moderních technologií, které jsem měla možnost u Vás vidět, mohu zprostředkovat mladé generaci. Věřím, že ve studentech probudím větší zájem o tradiční ostravské řemeslo - huťařinu.

Ilustrační foto

Ilustrační foto

Ilustrační foto

 

Zpracovala: Mgr. Věra Válková,MBA

Tiskové zprávy PhDr. Barbora Černá Dvořáková, MBA - tisková mluvčí >

Zpravodaj pro sousední obce Chceme se s Vámi podělit o novinky z naší společnosti >